celelalte cuvinte
celelalte cuvinte
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Istoria controversata a zborului

5 participanți

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

In jos

Istoria controversata a zborului Empty Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Mier 24 Iun 2015, 07:37

...
(Sa ma apuc sa ma uit si cum a fost cu Traian Vuia ? Wink De altfel banuiesc cum trebuie sa fi fost, baietii probabil au stabilit niste conditii standard pentru a omologa zborul, de bun simt de altfel, probabil ceva gen 1km distanta minima parcursa, si Vuia n-o fi putut la prima incercare decit vreo 200 de metri. Si pina sa-si rezolve el problemele sa poata mai mult, au venit fratii purcei americani si i-au luat prim-planul. Dupa aia, desigur, romanii au zis ca stai putin, da de ce trebuia 1km, ce 200 nu-i tot un zbor ? Asta desi inainte toata lumea acceptase regulile. Cam ca ai nostri vajnici USL-isti la referendum. Deci n-am cautat, asta-i doar asa din ce-am mai citit si mi-a ramas in cap, si nu bag mina-n foc. Va las voua placerea s-o lamuriti pe asta.)

...


Ultima editare efectuata de catre Orion in Sam 04 Iul 2015, 15:47, editata de 1 ori
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mier 24 Iun 2015, 11:56

Orion, daca nu stii, nu-ti da cu parerea, doar ca sa fii mai cu mot decit restul! E drept, in jurul lui Traian Vuia se tes multe “conspiratii”, de, fiecare vrea sa fie primul! Si nu, pe acea vreme nu existau impuneri, bareme, standard,totul era sa faci! Daca citesti atent, Traian Vuia a fost primul care s-a desprins de la sol, cu un aprat mai greu decit aerul, folsind exclusiv mijloacel mecanice proprii, de la bord. Repet prioritatea: desprins de la sol, apat mai greu decit aerul, mijloace mecanice proprii.
La Montesson exista o placa comemativa care atesta acest lucru.
Fratii Wright s-au folosit de o catapulta si a avut primul zbor drijat. Repet prioritatea si in acest caz: catapulta, zbor diriat.
Sper ca ai inteles!
Normal, detractori sunt destui, si ce e interesant, multi sunt romani stabilti prin tari straine!!!!!
Cit despre Ana Aslan, ce sa zic decit ca tratamentul a dat rezultate zeci de ani, au venit destule “capete incoronate” sa se trateze in clinica ei, plecind foarte multuiti. Si nu vorbim aici de efect placebo!
Cit despre seriozitatea unor gazete, fie ele si din strainezia, da-mi voie sa ma indoiesc! Cind la mijloc e un interes, seriozitatea trece pe planul doi. Ori poate tocami seriozitatea inclina balanta. Va mai aduc aminte de armele de distrugere in masa ale lui Sadam????
In privita "autenticitatii" produsului, iar esti tendentios! Parca nu ai stii cite "chinezrii" circula pe piata!! Tu nu stii de scandalul medicamentelor pentru cancer, contrafacute??? Oameni cumparau aqua chiorensis, pe bani grei!
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Mier 24 Iun 2015, 13:52

Da, bine.
Am stat un pic sa ma documentez. Intr-adevar n-a fost cum credeam eu. Fratii Wright au fost in mod clar primii care au facut zboruri sustinute (adica cu forta motoare proprie, nu planoare, planoare s-au facut mult inainte) controlate, cu aparat mai greu decit aerul. Zboruri umane, pentru ca au fost destui inainte care au facut aparate mai mici care au zburat singure.
Vuia nu-mi dau seama prea bine ce-a facut. Astia la Wikipedia zic ca s-a desprins de la sol cu mijloace proprii si de pe un drum normal, altii se desprindeau inteleg de pe sine. Ceea ce nu mi se pare mare lucru. Doar ca Vuia a zburat o data 11 m si a 2-a oara 24 m inteleg. Deci cam vax. Fratii Wright au zburat citeva sute de metri.in 1903 (Vuia a fost in 06).
Din ce-am vazut, fratii Wright nu s-au folosit initial de o catapulta, deci primele zboruri din 1903 au fost fara catapulta, au fost doar prin forta motoare proprie. Doar ca erau de pe sine, nu de pe drum. Ceea ce mi se pare un detaliu minor. In 1904 au adaugat catapulta ca sa usureze decolarea. Inteleg ca in 1904, inainte sa bage catapulta, au zburat peste 1km. Dupa ce au pus catapulta, au zburat vreo 5 km (mai multe zboruri de vreo 5 km fiecare). Deci diferenta fata de Vuia e chiar mult mai mare decit credeam eu.

Deci pe bune, nu se compara. Deci Vuia nu e vazut in nici un fel ca primul care ar fi zburat. Nici macar nu se considera ca a zburat, si pe buna dreptate.
Una peste alta, Vuia e minor, a facut unele imbunatatiri care inteleg ca au fost preluate de altii dar n-a izbutit mare lucru, in timp ce fratii Wright au fost efectiv primii care au zburat. Cu 3 ani inaintea lui Vuia si pe distante de km, in timp ce Vuia a izbutit in cel mai bun caz (ca e usor controversat inteleg) 24 m, si in mod confirmat 11m (adica aproximativ recordul mondial la saritura in lungime). Ceea ce mi se pare mult prea putin ca sa poata spuna ca a zburat.

Documentarea a fost desigur la Wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Traian_Vuia
si
https://en.wikipedia.org/wiki/Wright_brothers#Flights
banuiesc ca spun corect.

Deci am mai darimat un mit, sau ce ? Very Happy
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mier 24 Iun 2015, 16:32

Nu, nu ai darimat nici un mit. Asa cum am aratat mai sus prioriratea este: desprins de la sol cu mijloace proprii. Nicaieri nu se pune problema numarului de km zburati sau inaltimea  de zbor.
Paginile de Wikipedia privitoare la incepturl in aviate sunt controlate de un editor pro fratii Wright, un anume ,Binksternet, dar foloseste si alte pseudonime, si care are tot interesul ca Traian Vuia sa nu fie pimul.
Acest Binksternet, prea putin documentat dar extrem de incapatinat, controleaza si pagina fratilor Wright pe care, normal, a impodobit-o cu diverse povesti, fara nici o baza documentara, alta decit evidenta mitologica repetata in carti scrise de istorici controversati cum ar fi Gibbs-Smith. Ba mai mult, de multe ori il citeaza gresit. Exemplu, scrie ca Traian Vuia nu a contribuit cu nimic la dezvoltarea aviatiei, numai ca Gibbs-Smth se referea la Santos-Dumont, nu la Vuia.Referitor la zborul din 17 dec. 1903, martorul John T. Daniels, sustine ca a vazut, la acea data, avionul fratilor Wright, cum este carat doua ori sus pe un deal, inainte de fiecare zbor, lucru care se vede in imaginile de atunci, in care arata aeroplanul Flyer I tocmai decolat, cu o panta si cu o vale in fata. Asta inseamna o aterizare
mai jos decit punctul de decolare. Cu alte cuvinte are loc o planare la vale, cu un vint frontal de aproximativ 9 km/h, cu motorul pornit. Ori asta nu e nici decolare, nici zbor, ci o simpla planare!
In privinta zborurilor de la Huffman Prairie, nu exista martori, iar asa zisele fotografii, facute in anii 1904-1905, in care avionul zboara peste un cimp, apar abia in 1908. Pe de alta parte, avionul din 1908, cu care W. Wright a zburat in Franta, este identic cu cel cu care pretind ca au zburat in 1904 si 1905. Cu alte cuvinte, fratii Wright puteau fotografia un aparat din 1908-1909 si sustine ca imaginile sunt din 1904-1905!!!
In cazul lui Vuia se sustine ca nu au fost martori la zbor, si de aceea zborul nu poate fi omologat. Totusi, mecanicul Hockenjos si doi prieteni ai lui Vuia de la Paris, Tefenbacher si Watelet au fost de fata!
E drept, un zbor oficial al lui Vuia are loc abia pe 7 Oct. 1906, fara sa-si strice avionul la aterizare, precum Santos-Dumont, ceea ce l-a face pe Vuia primul om care a decolat, zburat si aterizat fara avarii, de fata cu martori oculari.
Ar trebui mentionat faptul ca, pe o placheta existenta pe terenul de la Issy-les-Moulineaux, istoriograful francez Charles Dolfus, arata ca primul aeroplan care s-a desprins de pamint de pe cimpul de la Issy-les-Moulineaux, omologat oficial, este monoplanul lui Vuia, la 7 si 14 octombrie 1906! (Special am subliniat "desprins de pamint"!!!).
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Vin 26 Iun 2015, 14:59

O sa fac o exceptie de la regula ca nu discut direct cu tine, pentru ca stiu ca esti cit de cit preocupat si cunoscator in domeniu. Si daca tot ne-am pornit, sa vedem ce putem lamuri. Desi parca vad ca dam iar intr-un dialog al surzilor. Dar macar poate lamurim fiecare punctul propriu de vedere, pentru ceilalti.

Deci in primul rind, vreau sa stiu daca esti de acord cu ce spune la Wikipedia, ca Vuia in cel mai bun caz a facut 2 salturi, unul de 11 si altul de 24 de metri. Pentru ca daca da, treaba s-a terminat, astea nu pot fi numite zboruri. Nu e rezonabil.
(In paranteza fie spus, am citit in cursul documentarii, la articolul despre fratii W., ca initial au zburat vreo 60 de metri si dupa aia au scris la un ziar pe-acolo sa vina sa-i vada si sa faca un articol. Si ziarul le-a raspuns ca 60 de metri e mult prea putin, si ca intii sa zboare ceva mai mult si dupa aia sa-i cheme. Deci asta le-a spus ziarul american unor americani care incercau, si tocmai reusisera intr-o oarecare masura, sa fie primii oameni care zboara cu un aparat mai greu decit aerul.)

Ar mai fi cite ceva de spus dar vreau sa lamurim pas cu pas ca altfel nu ajungem nicaieri. Deci intii se cere raspuns la intrebarea asta.

PS. La Wiki, la link-ul pe care l-am dat despre fratii W., spune ca primul zbor din 1903, care a fost de aproape 300 de metri, a avut 5 martori. Tare m-as mira sa zica bazaconii.
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Vin 26 Iun 2015, 18:12

Da, cum spuneam, sustin ca prioritatea lui Viua a fost ca s-a desprins de la pamint, cu un aparat mai greu decit aerul, prin mijloace mecanice aflate exclusiv la bordul aparatului. Sau cum zici tu, a facut un salt de citva zeci de metri. Dupa cum vezi, nu am afirmat ca a zburat. Cel putin nu in sensul de azi al cuvintului. Dar, sa nu uitam, “a zbura”, acum o suta de ani, avea putin alt inteles!
In privinta ziarului, da-mi voie sa trec totul la capitolul legenta spusa cu un anumit scop...tendentios. E ca si cum ai merge la Antena 3 si ai zice sa vina un reporter cu tine, ca poate sa-l fimeze, 10 secunde, pe Basescu, beat, si ei ar zice ca e prea putin 10 secunde, vor 20! Gindeste-te, sa zbori 60 de metri, acum o suta de ani, era, totusi, ceva! Sau, daca vrei, nu ai recunoaste ca Alan Shepard a zburat in cosmos, pentru ca zborul a fost suborbital, Gagarin facind, totusi, un tur in jurul Pamintului.
In privinta zborului din 1903, nu mai stiu exact link-ul, dar exista poze care atesta ce am spus eu, adica zbor planat, cu motorul pornit, de pe un deal, locul aterizarii fiind mult mai sus decit cel al aterizarii. Ori asta nu e zbor, ci planare, lucru facut de altii, cu mult timp inainte. Daca dau de poze, le pun aici. Si nu te agita, bazaconii se spun mereu. Si mai aproape de noi. De exemplu “revolutia” din ’89.
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Sam 27 Iun 2015, 09:56

Bun, deci am lamurit macar ca, faptic, Vuia n-a zburat niciodata mai mult decit aia 24 de metri. Care, in mod rezonabil, nu pot fi numiti zbor. Acum sau oricind altcindva. Deci dp. meu de vedere treaba e lamurita.
Nu ma intereseaza cine "s-a desprins" de pe sol. Imi pun niste bascheti. imi iau elan si fac un salt de vreo 3 - 4 m (macar atit pot si eu, cu toata lipsa mea de conditie fizica), se cheama ca m-am desprins de pe sol. Cu un aparat mai greu decit aerul, si anume baschetii. Si cu forta motoare proprie. Nu intereseaza pe nimeni desprinsul, decit cel mult pe specialisti. Important e cine a zburat primul cu aparat mai greu decit aerul. Si la treaba asta Vuia pur si simplu nu conteaza.

Acuma, daca au fost sau nu fratii W. aia care au zburat primii, eu vad ca toata lumea zice ca au fost. Afara de noi care ii dam cu Vuia care in mod cit se poate de clar n-are cum sa fi fost. Inclusiv francezii recunosc treaba asta. Acuma, crede-ma, daca francezii recunosc, inseamna ca pe cit se poate sti, asa a si fost. Deci daca ar fi cit de cit rezonabil sa crezi ca n-au fost americanii ci un francez, sigur toti francezii ar sustine treaba in cor. Deci pentru mine si asta e lamurita.
Din ce-am citit eu, francezii la inceput n-au recunoscut, au zis exact asa, toata presa lor, ca fratii minune se lauda, pina cind au venit baietii la ei peste vreo 5 ani si le-au facut o demonstratie. Si anume le-au dat clasa. Francezii la momentul respectiv in mod clar n-aveau nimic comparabil. Drept care le-au inchis gura. Pentru ca e clar ca daca la 1908 erau la nivelul respectiv, asa ceva nu se obtine imediat. E nevoie de niste ani. Lucru pe care il stiau foarte bine si aviatorii lor, care se chinuiau de multa vreme si ei cu problemele respective. Asa incit 1903 sau 04 pentru primul zbor reusit parea cit se poate de plauzibil. In plus treaba era si documentata cit se putea de bine. Asa incit chiar si ei s-au vazut nevoiti sa inchida gura.
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Dum 28 Iun 2015, 16:46

Orion, da-mi voie sa afirm ca exemplul tau cu baschetii este nepotrivit. Daca oamenii nu si-ar putea desprinde ambele picoare de pe pe sol in acelasi timp, da, tu care ai facut asta, te poti lauda cu asa realizare! Numai ca toti putem face asta. Dar, daca tu, incaltat cu bascheti, opinci, cioareci, gumari, espadrille, sandale romane, foi de cucuruz sau ce vrei tu altceva de incaltat, prin propriile forte, te-ai desprinde de la sol si ai face un salt de 25 de metri, plecind si aterizind in acelasi plan, da, vei fi primul care ai facut asta. Asa, pot afirma ca Alen Shepard nu a zburat in cosmos, pentru ca el a fost doar aruncat in stratosfera, dupa care a cazut inapoi pe pamint, ca un bolovan, ori ala nu e zbor. Gagarin da, a zburat.
Vuia a fost primul care s-a desprins de sol, adica a decolat, cu un aparat mai greu decit aerul, folsindentru aceasta exclusiv forta de la bordul aparatului de zbor. Oricum ai da-o, oricum ai intoarce-o, asta e o realizare pentru acea vreme!!!! Vouia nu a cazut ca un bolovan, a aterizat, atentie, in acelasi plan, dupa ce a parcurs in ZBOR 20 de metri. Doar 20 de metri pentru ca, motorul, deloc potrivit pentru asta, s-a oprit pentru ca (si asta nu ca nu ar mai mai fi putut sta in aer) pur si simplu, bioxidul de carbon, “benzina” acelui tip de motor, s-a terminat. Daca mototul ar mai fi functionat, aparatul ar mai fi stat in aer inca citeva sute de metri. Din pacate, Vuia, nu a avut posibilitatile materiale si financiare ale fratilor Wright, de a relua experimentarile, desi a droit-o.
Pe de alta parte, cum spuneam, in 1903, fratii Wright, nu au zburat, ci au planat de pe virful unui deal, la baza lui. Motorul, nu mai conta daca era pornit sau nu, nu a folisit la crearea portantei, ca in cazul lui Vuia! Chiar daca “zborul” a avut 200 de metri! Acela nu a fost zbor. Apoi, la urmatoarele zboruri, s-au folosit de o catapulta, mijloc extern de emergie, deci iar nu se pune pentru o decolare cu mijloace proprii. Abia in 1908, dupa Vuia si brazilianul Santos Dumont, au decolat si zburat cu mijloace autonome aflate la bord. Si da, aparatul lor era performant, dar…nu au fost primii care s-au desprins de la sol, cu un aparat mai greu deci aerul, utilizind doar mijloace de propulsive aflate la bord, precum Vuia si SantosDumont
Daca tu te legi de cuvintul “desprins” de la sol, poftim, pot rectifica: Vuia a fost primul om cre a decolat folosind un aparat mai greu decit aerul, utilizind exclusiv mijoacele mecanice de la bord. A decolat, a zburat 25 de metri, dupa care a aterizat, nota bene, in acelasi plan in care decolase, nu mai sus, nu mai jos. In aceasta consta prioritatea lui Vuia!!!! Nu ca a zburat 500 de metrii, facind optiri sau lupinguri!
In acceptiunea celor afirmate de tine mai sus, e ca si cum, in 2015, ai contesta primul 10 din istoria gimnasticii, primit de Nadia, afirmind ca exercitiul ei a fost simplu, anost si ca azi nu ar fi primit mai mult de 7! E ca si cum i-ai contesta prioritatea stilului lui Fosbury, pentru ca nu a reusit sa sara in inaltime decit 2,24 m, recordul find de 2,45 m!!
Din pacate, Vuia nu a fost sustinut in intreprinderile sale de nimeni, de aceea a fost nevoit sa se retraga din competitie. A mai avut contributii teoretice in dezvoltarea aeronauticii, din pacate uitate repede, de propria generatie si de cele urmatoare.
In privinta afirmatiei ca nici francezii nu i-au recunoscut prioritatea, tin sa-ti reamintesc faptul ca, pe o placheta existenta pe terenul de la Issy-les-Moulineaux, istoriograful francez Charles Dolfus, arata ca primul aeroplan care s-a desprins de la pamint, adica a decolat, de pe cimpul de la Issy-les-Moulineaux, omologat oficial, este monoplanul lui Vuia, la 7 si 14 octombrie 1906!
Daca tu, nu stiu din ce motive, nu vrei sa recunosti prioritatea lui Vuia, e treaba ta, dar istoria te contrazice. Sunt destui care contesta zborul americanilor pe Luna, dar e treaba si ridicolul lor
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Lun 29 Iun 2015, 01:33

Stai putin. Intii sa stabilim un lucru clar. Vuia, ca s-a desprins de la sol, sau ca a decolat, sau ca orice, si indiferent daca are sau n-are o prioritate semnificativa, un lucru e clar: n-a zburat. Esti de acord cu asta, da sau nu ? (S-o luam pas cu pas ca altfel, cum spuneam, n-ajungem nicaieri. As aprecia un raspuns scurt, la o intrebare, dupa cum se vede, scurta si precisa, si la obiect. Dar si daca dai raspunsul propriu-zis, pe care de fapt l-ai cam dat deja, si mai completezi pe linga, tot o sa fie bine.)
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Lun 29 Iun 2015, 10:39

Hai ca o dam in semantica!
Da, in acceptiunea cuvintului "a zbura" , adica a-ti lua avint, a decola, a merge prin aer 25 de metri, dupa care aterizezi, da, Vuia a zburat. Nu se poate nega asta. Acuma, ca mai tirziu, au fost altii care au ajuns si la distante de 500 de km si inaltimi de 10.000 de metri, e alta poveste. Aici vorbim de prioritati, nu de distante si inaltimi! Cred ca asta nu vrei sa intelegi.
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de FRANZ Lun 29 Iun 2015, 10:47

Au fost primii 25 metri care au stat la baza faptului ca SE POATE ZBURA. Ca OMUL POATE ZBURA.
FRANZ
FRANZ

Mesaje : 6920
Data de inscriere : 09/05/2010
Varsta : 62
Localizare : pe carari de munte

http://cabanavladisstraja.lx.ro/

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Lun 29 Iun 2015, 15:44

Da Franz, numai ca asta trebuie si inteles!
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Lun 29 Iun 2015, 17:24

Pai despre semantica e vorba. Despre unde tragi linia si spui ca e zbor.
Eu inteleg ca toata lumea civilizata e de parere ca 24 m nu pot fi numiti zbor. Si sint de acord cu ei.

In ce priveste parerea francezilor, din ce-am citit eu treaba pare deasemenea clara. Comunitatea de specialitate franceza e de parere ca primii care au zburat sint fratii Wright. In 1903 sau 04. Din motivele pe care vi le-am povestit.
Nu stiu ce scrie pe nu stiu ce placa , dar si daca scrie, dupa cum zici tu, ca Vuia "s-a desprins de la pamint", asta nu inseamna zbor. Ba mai mult, inseamna ca prin chiar treaba asta omul indica faptul ca Vuia nu a fost primul care zburat, ci doar primul care s-a desprins de la sol intr-un anume fel.

Mai e un aspect. La link-ul de la Wiki pe care l-am dat, despre fratii W., spune asa:

"These modifications greatly improved stability and control, enabling a series of six dramatic "long flights" ranging from 17 to 38 minutes and 11 to 24 miles (39 km) around the three-quarter mile course over Huffman Prairie between September 26 and October 5 (1905). Wilbur made the last and longest flight, 24.5 miles (39.4 km) in 38 minutes and 3 seconds, ending with a safe landing when the fuel ran out. The flight was seen by a number of people, including several invited friends, their father Milton, and neighboring farmers."

Deci iata, avem acest ultim zbor care a fost in cerc, in multe cercuri, care au totalizat vreo 40 km, vazut de destui oameni. Sper ca n-o sa te apuci sa-mi povestesti ca e din cauza ca au decolat cu o catapulta, sau de pe deal. La vremea respectiva nu stiu daca recordul la planat era mai mult de 1 km. Nici de pe Everest daca decolau nu puteau plana 40 km.
Deci as vrea sa stiu si ce ai de zis despre zborul asta. 40 km. Cu un an inainte ca Vuia sa izbuteasca 24 m.
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Lun 29 Iun 2015, 21:18

Vad ca nu vrei sa intelegi. Pe wiki se scriu multe. Ti-am aratat mai sus cum sunt sustinuti fratii W si denigrat Vuia! Normal ca interesul este sa fie trecuti fratii W in fata. Cauta, te rog, sa vezi ce spun brazilienii despre Santos Dumont si cu cit patriotism il sustin. Noi ii dam cu sutul in fund lui Vuia, pentru ca nu a zburat 10 km!
ZBURÁ, zbor, vb. I. 2. Intranz. (Despre aparate de zbor) A se ridica și a se menține în văzduh, a se deplasa pe calea aerului;
Sursa: DEX '09 (2009)
ZBURÁ zbor 1. 2) (despre aparate de zbor) A se ridica în aer; a decola.
Sursa: NODEX (2002)
ZBURÁ, zbor, vb. 2. Intranz. (Despre aparate de zbor) A se ridica și a se menține în văzduh, a se deplasa pe calea aerului;
Sursa: DLRM (1958)
Asadar,Vuia, in 1906, a decolat, a zburat, a aterizat in acelasi plan, folisind exclusiv mijloace proprii de la bordul aparatuli. Fratii W, in 1903 au zburat, pe pe virful unui deal la baza lui, cu o diferenta de nivel de citiva zeci de metri, au folosit catapulta. In ce consta prioritatea lor? Ca dupa catapultare au zburat 10 km??? OK, bravo lor, numai ca nu au folosit exclusiv mijloace de la bord pentru decolare. Iar de pe un deal s-au lansat si altii, cu mult timp inaintea lor. Chiar si da Vinci!
Da, fratii W au zburat mai mult ca Vuia, no roblemm, dar nu au fost primi care au decolat cu mijloace exclusive mecanice de la bordul aparatului. Ori asta e prioritatea lui Vuia, cum zice si Franz, a aratat omenirii ca se poate. Aici nu vorbim de sute sau zeci de km in zbor! Cum si Edmund Hillary a aratat lumii ca Everestul poate fi escaladat, asa cum Jaques Yves Cousteau a aratat ca omul se poate misca independent sub apa, desi prima incercare nu a fost dect de citeva minute, la adincime mica.
Despre asta vorbim.
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Lun 29 Iun 2015, 21:34

Eu vad ca tu nu vrei sa raspunzi. Cum adica "pe Net se scriu multe" ? Ce vrei sa fac, sa ma duc eu sa caut in arhive ? Accepti ca zborul respectiv din 1905 a avut loc asa cum il descrie pagina respectiva ?
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mar 30 Iun 2015, 13:57

Ba ti-am spuns! Numai ca nu vrei sa intelegi. Si nu trebuie sa cauti in arhive, au facut-o altii pentru noi. Citeste, te rog, cartea Traian Vuia, viata si opera, scrisa de un grup de pasionati de aviatie, cautatori asuidui prin arhivele noastrea sau ale altora, Dan Antoniu, Ioan Buiu, Dan Haditca, Radu Homescu, George Cicos.
Netul este o sursa indoielnica de informatii. Eu am gasit pe net articole intregi in care se arata, cu documente clare, cum ca Pamintul este…plat! Ca sa nu mai zic d articolele in care se “demonstreaza” ca americanii nu au pasit pe Luna.
Daca gasesc niste linck-uri revin nu niste chestii faine legate de fratii W.
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mar 30 Iun 2015, 14:18

M. Trajan Vuia, qui fut un des précurseurs modestes et intéressants de l'aviation à moteur et qui, on se le rappelle, réussit à quitter le sol sur quelques mètres, à bord de son aéroplane à moteur à acide carbonique, dès le 18 mars 1906, avant Santos-Dumont, a continué ses recherches sur l'aviation et s'est orienté vers la solution hélicoptère."
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mar 30 Iun 2015, 18:25

De chestiile asta ce zici, sunt tot de pe net!
http://wright-brothers.wikidot.com/

In rezumat Fratii Wright au patru perioade:

1) Prima se incheie pe 16 Dec. 1903 moment pina la care ce au publicat reprezinta informatie serioasa despre planoarele lor.
2) A doua incepe pe 17 Dec. 1903 terminindu-se in 7 Aug. 1908. Este intervalul circului, stirilor neserioase de tip tabloid alimentate de cei doi frati.
3) 8 Aug. 1908 - 1909, interval in care Wilbur si Orville Wright efectueaza o serie de zboruri batind diverse recorduri in fata publicului si a unor oficiali.
4) 1909 - 1912, perioada scandalului, terminata aproximativ cu moartea lui Wilbur Wright, in care fratii pretind bani pentru inventarea oricarei forme de eleron asezat la extremitatile aripilor, lucru fals deoarece eleroanele fusesera brevetate mult inainte de un anume Matthew Piers Watt Boulton.
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de FRANZ Mar 30 Iun 2015, 20:22

Niste oportunisti.
FRANZ
FRANZ

Mesaje : 6920
Data de inscriere : 09/05/2010
Varsta : 62
Localizare : pe carari de munte

http://cabanavladisstraja.lx.ro/

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Mier 01 Iul 2015, 00:48

Wolf a scris:Ba ti-am spuns! Numai ca nu vrei sa intelegi.
Ultima oara te intreb. Dupa parerea ta, zborul din 1905, ala de aproape 40 km, in cerc, deci in nici un caz la vale, si vazut de o multime de lume, a fost pe bune ? Da sau nu ?
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Wolf Mier 01 Iul 2015, 13:35

Este acel zbor consemnat undeva oficial??? Sau e pomenit doar in biografia romantata a fratilor W??? Cu alte cuvinte, am mari indoieli despre un zbor monoton, in cerc, cind putea sa fie de distante liniare, dus intors, mai la indemina pentru aparatele vremii. Apoi, 10 km mi se pare o autonomie exagerat de mare pentru dificultatile acelor timpuri. Nu nu cred ca au zbut 10 in cerc, da, poate in acea perioada au zbuat, dar folosind catapulta, si asta nu este o prioitate, de asta vobim noi aici. De prioritati, nu de kilometrii.
Apoi, tu ce zici de cele demai sus??? Ca tot de pe net sunt??? Sunt fratii Wrihgt impostori sau nu, in baza informatilor de ma sus, preluated pe net, ca si ale tale?
Tot pe net am gasit, cu ceva timp in urma, infomatii cum ca in perioada in care acestia construiau si exprimntau noi aparate, 1903 -1906, acestia nu au achizitionat nici un fel de material necesar constructei noil apate. Din pacate, nu aid au de link-ul respective. Pe asta ocrezi sau nu????
Daca Vuia ar fi fost, nu denigrat, intersul este evident, ci sustinut precum fratii W, azi nu am mai fi purtat acest dialog!
Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Isoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Joi 02 Iul 2015, 20:26

Pai tocmai, ca pentru frati era mai la indemina asa. Aparatele vremii nu prea se puteau manevra, al lor se putea

Bun, tu nu crezi in acest zbor, eu cred.
Wikipedia, chiar daca nu e chiar 100% sigura, e mult mai sigura decit Net-ul in ansamblu.
Daca ai indoieli, poti sa te duci pe pagina de discutii asociata paginii respective si sa bagi obiectii. Si ai mai putea desigur sa editezi chiar pagina, dar asta nu se face decit daca stii foarte bine ce faci, si probabil n-ai avea oricum prea mari sorti de izbinda.

Bun, deci ne-am lamurit, fiecare crede ce crede. Hai sa mai lamuresc cite ceva din punctele ramase anterior in coada de peste.

In primul rind, am mai spus dar simt nevoia s-o repet, discutia nu e despre prioritatea lui Vuia. Discutia e despre cine a zburat primul. Cu tot tacimul, adica aparat mai greu decit aerul si forta motoare proprie, adica nu planor, zbor adevarat. Eu sint 99% sigur ca sint fratii.
De ce cred asa: pentru ca asta e opinia oficiala generala si nimeni credibil n-o contrazice. Cum am zis. Printre cei care o accepta fiind si francezii. Deci aiurelile propagandist-nationaliste ale romanilor nu au nici o credibilitate la mine. Stiu foarte bine ce le poate pielea si cum vad doar ce le convine. Si cind e vorba de politica, si de prioritati nationale.
Deasemenea, cum am mai zis, odata ce in 1908 fratii au venit si au facut in Franta demonstratia pe care au facut-o, mi se pare nerezonabil sa crezi ca nu puteau sa zboare macar 3 - 4 ani mai devreme. Si odata ce comunitatea aviatica din Franta, chiar in zilele alea, a acceptat prioritatea fratilor, in fata demonstratiei zdrobitoare de superioritate, si asta e istorie, mi se pare, cum am mai spus, o prosteala sa vin eu sa zic ca nu-i asa.

Deasemenea treaba cu catapulta n-are mare importanta. Si daca au zburat 10 km folosind catapulta, cum daca am inteles bine accepti, inaintea lui Vuia, se cheama ca ei sint primii care au zburat. Zbor cu catapulta tot zbor se cheama. Si de altfel, hai sa fim seriosi, cit i-a ajutat catapulta aia ? Daca puteau 10 km cu catapulta, probabil puteau macar 1 km fara catapulta. Imi inchipui. Dar oricum, conteaza prea putin. Zbor cu catapulta tot zbor se cheama.

Deci cam asta ar fi. Cred ca s-a terminat, nu cred ca mai vine nimeni cu ceva nou si foarte relevant si ramine fiecare la parerea lui desigur.
Franz, poate ar fi bine sa faci o discutie dedicata si sa muti mesajele acolo. Ca nu prea are legatura cu sanatatea noastra, mai putin poate ca daca mai continua mult o sa inceapa sa ne dea dureri de cap. Smile
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty aaa

Mesaj Scris de Wolf Vin 03 Iul 2015, 13:41

dar asta nu se face decit daca stii foarte bine ce faci, si probabil n-ai avea oricum prea mari sorti de izbinda.
Dupa cum am specificat mai sus, domnul Binksternet are grija sa stearga tot imediat. Pagina a fost facuta si refacuta de zeci de ori, pina oamenii sa-au plictisit! De ce crezi Wikipedia mai mult decit asta http://wright-brothers.wikidot.com/ sau cartea amintita mai sus???
Si nu, discutia este despre prioritatea lui Vuia, si el, totusi, a zburat, e drept putin, dar a zburat! Sa nu uitam, oficial fratii W au zburat, cu un aparat mai greu decit aerul folosind exclusiv mijloacele de la bord, dupa Vuia si Santos Dumont!!!! E drept, neoficial, si folosind panta sau catapulta, fratii W au zburat inaintea celor doi!!!
pentru ca asta e opinia oficiala generala si nimeni credibil n-o contrazice
Nu, este opinia celor care zbiara mai tare. Dupa cum ti-am spus, domnul Binksternet duce o campanie acerba in a denigra pe Vuia. La fel si domnul Nemes, numai ca asta nu se pune, e cam sarit de pe fix.
Printre cei care o accepta fiind si francezii.
Ti-am spus de acea placa comemorativa, dar pentru ca nu scrie pe Wiki, tu nu crezi!
Deci aiurelile propagandist-nationaliste ale romanilor nu au nici o credibilitate la mine.

Nu sunt aiureli sunt fapte istorice! Daca pentru tine a fi nationalist, nu extremist, iar a sustine ceva adevarat este propaganda, atunci americanii sunt cei mai mari nationalisti - propagandisti! Ti-am spus, ai citit ceva despre ce zic brazilieni despre Santos Dumont?? Stii cu cita ardoare il sustin, desi aterizarea a fost in bot??? Ei sunt tot nationalisti si propagandisti???
Daca tie iti pute tot ce e romanesc, e treaba ta, este opinia ta si ti-o respect, dar nu denigra oamenii de valoare ai tarii tale!
mi se pare nerezonabil sa crezi ca nu puteau sa zboare macar 3 - 4 ani mai devreme.
Orion, nu am sustinut ca nu au zburat. Normal, fratii au facut incercari, le-a reusit dar…mai tirziu. Si, inca o data, tu nu accepti nationalismul si propaganda romaneasca dar o accepti, fara cliupire, pe cea americana!!! De ce???? Sa-ti aduc aminte de armele de distrugere in masa ale lui Sadam??? Sau de boala numita “sindromul Golfuluyi”???? NU contest ca nu au zburat in 1903, 1094, 1095, 1096 1907 1908, nu nu contets asta, dontest doar ca au zburat folosind catapulta in timp ce vuia a zburat doar cu mijloace proprii. Este adevarat, nu a ajuns la performantele fratilor, dar cum spunea si Franz, Vuia a aratat ca se poate. Asa cum a aratat si Nadia, desi in citva ani a fost depasita bine de tot!!
Si de altfel, hai sa fim seriosi, cit i-a ajutat catapulta aia ?
Pai aici e chichirezul, asta nu pricepi tu! Pai omule, daca nu aveau cataputa, NU ZBURAU, ca aia i-a ridicat in aer, nu motorul!!!! Ca F-18, cit o fi el de F-18 american, nu va putea niciodata decola de pe puntea unui portavion, daca nu ar fi catapulta!!!!!!
Tu te incapatinezi sa susti o performanta, este ok, nici o problema, eu iti arat o prioritate!!!!
Inca o data, iti recoman sa citesti despre Santos Dumont si felul cum il vad brazilienii!!

Wolf
Wolf

Mesaje : 3912
Data de inscriere : 09/01/2011
Localizare : Sebes -Alba

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Sam 04 Iul 2015, 13:58

Bun, hai s-o luam iar pas cu pas. Pina cind ne plictisim.
Deci, in primul rind, intelegi si accepti ca singurul lucru pe care-l discutam, si singurul care ma intereseaza (pe mine si pe alti 1 miliard de oameni, ca sa nu zic 7 ca probabil majoritatea nu stiu si nici nu le pasa), este cine a zburat primul ? Cu aparat mai greu decit aerul si cu forta motoare proprie ? Si atit ? Deci nu cine a decolat primul in nu stiu ce fel, nu cine a aterizat primul, cine a zburat primul.
Deci, pina nu intelegem treaba asta, restul discutiei nu mai are rost.
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Orion Sam 04 Iul 2015, 15:06

Surpriza. Ia uitati ce-am gasit aici:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cl%C3%A9ment_Ader

"On 9 October 1890, Ader attempted a flight of the Éole. It is accepted that the aircraft took off, reaching a height of 20 cm, (8 in) and flew uncontrolled for approximately 50 m (160 ft),[4][5][6][7] 13 years before the Wright Brothers."

Deci daca acceptam ca zbor saritura lui Vuia, il acceptam si pe asta, ca a fost mai lung, chiar daca nu s-a ridicat decit la 20 cm. A fost prin aer.
Evident ca eu nu consider asta ca fiind zbor, cum nici saritura lui Vuia n-a fost. Dar se pare ca unii francezi considera ca asta a fost primul zbor, in timp ce fratii ar fi facut primul zbor controlat.

Cum necum, Vuia pur si simplu nu intra in discutie.

Apropo de opinia francezilor, si de cea generala internationala, ca si cum n-ar fi clar oricum, dar am cautat putin si pina la urma cred ca am gasit ce trebuia:

http://www.fai.org/about-fai/history

Deci FAI asta e, dupa cum nu ma indoiesc ca Wolf stie mai bine decit mine, organizatia internationala care se ocupa de chestii din astea. Fondata de francezi in 1905, dupa cum se vede retine numele frantuzesc, desi e mai mult in engleza. De, ce sa-i faci, s-au schimbat vremurile.
Din chiar prima propozitie vedem ca

"At the start of the 20th Century, the pioneering flights of pilots such as Clement Ader, the Wright Brothers and Santos-Dumont, the proliferation of aeronautical competitions, and increasingly rapid technological advances marked the real birth of the modern aviation era."

Deci asta e prioritatea, intii Ader asta cu saritura lui care de fapt nu poate fi numita zbor, dar francezii desigur o considera zbor ca e de-al lor, altfel nici n-ar fi bagat-o in seama; dupa care fratii. Despre Vuia, mare surpriza mare, nu e nici o mentiune pe tot site-ul.

Pentru cei care n-au incredere in Wikipedia (cu oarecare motive), am gasit desigur un link, de fapt mai multe, si la Britannica. Deci site mai de incredere decit Britannica nu exista. Astia nu zic decit ce e clar si acceptat de toata lumea serioasa de pe planeta.
Deci cel mai mult m-a interesat asta:

http://www.britannica.com/topic/Wright-flyer-of-1905

despre zborul din 1905, care daca e adevarat, saritura lui Vuia de un an dupa aia devine de-a dreptul caraghioasa. Si da, e adevarat, odata ce Britannica zice ca e.
Deci n-a aratat Vuia nimanui ca se poate face ceva in domeniul zborului, si in nici un caz fratilor Wright. E clar o prosteala. Orice a facut Vuia, fratii puteau face cu citiva ani inaintea lui. Daca n-au facut-o, inseamna ca nu i-a interesat.
Orion
Orion

Mesaje : 2602
Data de inscriere : 01/12/2010
Localizare : Bucuresti

http://republicadimboviteana.wordpress.com

Sus In jos

Istoria controversata a zborului Empty Re: Istoria controversata a zborului

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum